خزانه آمریکا تا چند روز دیگر خالی می‌شود

وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داد در صورتی که کنگره طرح افزایش سقف بدهی عمومی آمریکا را تصویب نکند، تا چندروز دیگر دولت هیچ پولی برای پرداخت هزینه‌های خود نخواهد داشت.

خزانه آمریکا تا چند روز دیگر خالی می‌شود

‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل رستوران گروه مانسون به نقل از راشاتودی، ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، طی نامه‌ای به کنگره این کشور اعلام کرد در صورتی که سقف بدهی از سوی نمایندگان افزایش پیدا نکند، دولت فدرال از ماه آینده هیچ پولی برای پرداخت هزینه‌هایش نخواهد داشت. وی در این نامه نوشته است؛ پس از بازبینی در آمدهای مالیاتی اخیر، در بهترین حالت از اوایل ماه ژوئن ما امکان عمل به تعهدات مالی دولت فدرال را نخواهیم داشت. این مقامام آمریکایی از سران کنگره خواست تا با تصویب هرچه سریع‌تر طرح افزایش سقف بدهی از اعتبار و وجهه این کشور حفاظت کنند. وزیر خزانه‌داری آمریکا تأکید کرده که ما از تجربیات قبلی به این نتیجه رسیده‌ایم که صبر کردن نمایندگان تا دقیقه آخر برای بالا بردن سقف بدهی می‌تواند آسیب‌های جدی به اعتماد عمومی و شرکت‌ها وارد کند و از طرفی هزینه دریافت وام‌های کوتاه‌مدت را برای مالیات‌دهندگان آمریکایی افزایش داده و رتبه اعتباری آمریکا را هم تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد.

یلن هشدار داد: اگر کنگره سقف بدهی را افزایش ندهد، خانوارهای آمریکایی با چندین چالش و سختی مواجه خواهند شد و به جایگاه پیشتاز آمریکا در جهان هم آسیب می‌زند و توانمندی ما برای دفاع از منافع امنیت ملی خود را زیر سوال می‌برد. دفتر بودجه کنگره هم اخیراً با به‌روزرسانی پیش‌بینی خود هشدار داده که از اوایل ماه ژوئن به خاطر کاهش درآمدهای مالیاتی، پول وزارت خزانه‌داری آمریکا تمام خواهد شد. ماه‌هاست که دولت در حال مذاکره با کنگره برای بالا بردن سقف بدهی عمومی این کشور است. پیش‌بینی می‌شود در اوایل ماه ژوئن نرخ بدهی عمومی آمریکا رسماً به سقف 31.4 تریلیون دلاری خود برسد. پایان پیام/

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید