قطر و عربستان هم اظهارات وزیر صهیونیست را محکوم کردند

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی مبنی بر نابودی روستای فلسطینی «حواره» را محکوم کرد.

قطر و عربستان هم اظهارات وزیر صهیونیست را محکوم کردند

به گزارش گروه بین‌الملل رستوران گروه مانسون، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره نابودی روستای حواره، آن را تحریک خطرناک برای ارتکاب جنایت جنگی دانست.

در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است که این فراخوان نفرت‌انگیز و تحریک‌کننده در ادامه سیاست‌های افراطی کابینه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین است و این رژیم مسئول بروز هر گونه خشونت در نتیجه اجرای این سیاست هدفمند علیه ملت فلسطین، اراضی و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی است.

در این بیانیه که در وب سایت وزارت خارجه قطر قرار گرفت، بر ضرورت اقدام فوری جامعه جهانی برای حمایت از غیرنظامیان فلسطینی از جمله توسعه و فعال‌سازی سازوکار حمایت از فلسطینیان تأکید شده است.

وزارت خارجه قطر همچنین بر موضع ثابت این کشور در حمایت از مسئله فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین و نیز تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

همچنین وزارت خارجه عربستان سعودی نیز در بیانیه‌ای اظهارات نژادپرستانه و غیرمسئولانه وزیر صهیونیست را که نشان دهنده حجم خشونت و افراطی‌گری رژیم صهیونیست علیه ملت فلسطین است، محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست به مسئولیت خود برای مقابله با این رفتارهای اهانت‌آمیز و ارائه حمایت لازم از غیرنظامیان عمل کند.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اخیرا در اظهاراتی خواستار نابودسازی روستای فلسطینی «حواره» شده بود. به‌رغم انتقادهای فراوان از او، اسموتریچ اظهارات خود را همچنان پس نگرفته و عذرخواهی نکرده است.

پیش از این، اردن، امارات عربی متحده و مصر هر یک در بیانیه‌ای جداگانه اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را محکوم کرده بودند.

پایان پیام/.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید