به شاهچراغ (ع) به عنوان یکی از محورهای توسعه گردشگری فارس توجه خواهد شد

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس گفت: تنوع جاذبه‌های گردشگری در فارس نباید باعث غفلت از ظرفیت عظیم و معنوی شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) شود و این ظرفیت عظیم باید به عنوان یکی از اصلی‌ترین محورهای توسعه گردشگری فارس توجه شود.

به شاهچراغ (ع) به عنوان  یکی از محورهای توسعه گردشگری فارس توجه خواهد شد

به گزارش رستوران گروه مانسون از شیراز، احمدرضا نقیب‌زاده، مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس امروز شنبه هفدهم دی ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: رهبر معظم انقلاب اهمیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) را در سفر به استان فارس در سال ۱۳۸۷ به‌عنوان جنبه مضاعف گردشگری بیان فرمودند و حال نوبت ما است که به این موضوع به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های توسعه گردشگری استان توجه کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس با اشاره به وجود ظرفیت‌های متنوع و گسترده گردشگری در فارس در زمینه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، درمانی، مذهبی، هنری و ادبی خاطرنشان کرد: این حجم از ظرفیت نباید باعث غفلت از ظرفیت عظیم و معنوی شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) شود.

نقیب‌زاده افزود: لازمه تحقق گردشگری زیارتی در شیراز و استان فارس وجود مدیریت واحد برای برنامه‌ریزی در فعالیت‎ها است و در این برنامه‌ریزی باید مراحل و اقدامات عملیاتی و وظایف دستگاه‌های اجرایی مرتبط مشخص شود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس افزود: در این راستا طرح زیارتی شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) تحت عنوان سحاب از سوی این شرکت با حمایت استاندار، تولیت حرم مطهر احمد بن موسی (ع) و امام‌جمعه شیراز تدوین شده است.

نقیب‌زاده گفت: هدف از اجرای این طرح بهره‌برداری از جنبه گردشگری زیارتی شهر شیراز با جذب مشتاقان اهل‌بیت (ع) از داخل و خارج کشور به شیراز است و اجرایی‌شدن این طرح قطعاً منجر به رونق در بخش گردشگری مذهبی و زیارتی خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرایی‌شدن این طرح با تأمین منابع از طریق منابع دولتی، حمایت‌های خیرین، بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های عمومی پیش‌بینی‌شده است و برای آن ساختار اجرایی با مدیریت معاون هماهنگی امور زائرین استانداری فارس، تولیت شاه‌چراغ (ع) و مشارکت دستگاه‌ها و بخش‌های مرتبط خصوصی، عمومی و دولتی شکل خواهد گرفت و بحث توسعه گردشگری زیارتی در شهر شیراز به شکل دائم در دستور کار و پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: یک میلیون زائری که بنا است در قالب این طرح تا پایان سال ۱۴۰۴ جذب شوند در حقیقت سفیران زیارت حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) لقب خواهند گرفت و برنامه‌ریزی‌ها به نحوی خواهد بود که هرکدام از آنها پس از بازگشت از شهر شیراز، به‌عنوان یک مبلغ نسبت به ترویج فرهنگ زیارت این شهر اقدام خواهند کرد.

هفته فرهنگی شیراز در دیگر شهرهای کشور برگزار می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس در ادامه گفت: یکی از برنامه‌های دیگری که باهدف معرفی جایگاه حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) در دستور کار قرار خواهد گرفت برگزاری هفته فرهنگی شیراز در دیگر شهرهای کشور است و استفاده از ظرفیت شهرهای مقدس مشهد و قم برای سفرهای زیارتی به شیراز نیز از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: جذب بخشی از تسهیلات سفر دستگاه‌های اجرایی و همکاری فعالان صنعت گردشگری در دیگر استان‌ها برای سفر زیارتی به شیراز از جمله موضوعاتی است که مدنظر قرار دارد.

این مدیر حوزه گردشگری بیان کرد: تسهیلات سفرهای زیارتی در غالب بودجه‌های دولتی در جهت تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تخصیص اعتبارات گوناگون برای شهر شیراز نیز پیگیری خواهد شد.

بازار هنر شیراز جاذبه جدید گردشگری این شهر است

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس، با بیان اینکه بازار هنر شیراز با شاخص‌های جهانی صنایع‌دستی به جاذبه جدید گردشگری این شهر تبدیل خواهد شد گفت: این بازار در محله سر باغ در منطقه تاریخی فرهنگی و نزدیک گذر سنگ سیاه واقع شده و دارای ۶۵ مغازه با معماری برگرفته از دوره زندیه و بازار وکیل است.

نقیب‌زاده ادامه داد: با افتتاح بازار هنر شیراز در محور سنگ سیاه، یکی از بهترین مجموعه‌های تولید و عرضه آثار هنری در پایتخت جهانی صنایع‌دستی در کشور فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی اظهار داشت: این مکان می‌تواند فرصت مناسبی را برای تولیدکنندگان محصولات هنری فراهم کند تا بتوانند به طور مستقیم تولیدات هنری خود را به گردشگران داخلی و خارجی عرضه کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس توجه به اقتصاد هنر و تقویت و تثبیت جایگاه شیراز به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی را از مهم‌ترین اهداف فعالیت‌ها در این بازار دانست و افزود: باید از این فرصت برای آشنایی جهانیان با ظرفیت‌های عظیم هنری شیراز استفاده حداکثری شود..

وی در پایان گفت: بر همین اساس برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شیوه فعالیت در این بازار باهدف ایجاد جایگاه استانی، ملی و بین‌المللی برای آن، با مشارکت فعالان و ذی‌نفعان صنایع‌دستی و گردشگری استان و با مدیریت استانداری فارس انجام خواهد گرفت.

پایان پیام/

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید