درز اطلاعات پنتاگون؛ اوکراین مجبور شد برنامه‌های نظامی‌اش را تغییر دهد

به گفته یک منبع نزدیک به زلنسکی، افشای اسناد محرمانه پنتاگون، کی‌یف را مجبور کرد برخی از برنامه‌های نظامی خود را تغییر دهد.

درز اطلاعات پنتاگون؛ اوکراین مجبور شد برنامه‌های نظامی‌اش را تغییر دهد

به گزارش گروه بین‌الملل رستوران گروه مانسون، یک منبع نزدیک به ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به سی‌ان‌ان گفت کی‌یف مجبور شده برخی از برنامه‌های نظامی خود را بعد از افشای اسناد محرمانه پنتاگون تغییر دهد. 

این شبکه آمریکایی ۵۳ سند افشا شده را بررسی کرده که به نظر می‌رسد همه آن‌ها در فاصله اواسط فوریه تا اوایل مارس تهیه شده است. 

در یکی از این اسناد آمده ایالات متحده از زلنسکی جاسوسی می‌کرده است که به گفته این منبع اوکراینی تعجب‌آور نیست اما مقام‌های این کشور عمیقاً از نشت اطلاعات ناامید هستند. 

طرح‌های جنگی افشاشده

در گزارش اطلاعاتی ایالات متحده آمده زلنسکی اواخر فوریه پیشنهاد حمله به مکان‌های استقرار روسیه در منطقه روستوف این کشور با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را داد زیرا اوکراین تسلیحات دوربرد که بتواند به آن منطقه برسد را در اختیار ندارد. 

به تحلیل شبکه سی‌ان‌ان، این اطلاعات می‌تواند اظهارنظرهای عمومی مقام‌های آمریکا درباره عدم تمایل واشنگتن برای دادن سامانه‌های موشکی با برد بلند به اوکراین را از بیم این که کی‌یف از آن‌ها برای حمله به خاک روسیه استفاده کند را توضیح دهد؛ گرچه اوکراین متعهد شده از تسلیحات آمریکا برای حمله به خاک روسیه استفاده نکند. 

در حالی که به گزارش رسانه‌های آمریکایی اسناد افشاشده باعث نگرامی پنتاگون و کاخ سفید شده و میزان جاسوسی واشنگتن از متحدان و دشمنانش را نشان می‌دهد، «میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس دفتر زلنسکی جمعه در پیامی در تلگرام گفت معتقد است اسناد منتشر شده معتبر نیست و ارتباطی با برنامه‌های واقعی کی‌یف ندارد. به ادعای وی، آن‌ها بر اساس مقادیر زیادی از اطلاعات نادرست پخش‌شده توسط روسیه، تنظیم شده است. 

پایان پیام/م

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید