معلمان دانش آموزان استثنایی در رتبه بندی از تقلیل سنوات توقف در پایه برخوردار می شوند

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان دانش آموزان استثنایی در رتبه بندی از تقلیل سنوات توقف در پایه برخوردار می شوند.

معلمان دانش آموزان استثنایی در رتبه بندی از تقلیل سنوات توقف در پایه برخوردار می شوند

به گزارش رستوران گروه مانسون از تبریز، مهدی اسماعیلی ضمن تبریک هفته معلم به تمام معلمان دلسوز و زحمتکش کشور و قدردانی از خدمات ارزشمند آنان، در مورد دیده نشدن سختی کار معلمان کودکان استثنایی، در رتبه بندی معلمان اظهار کرد: رکن اساسی پیشرفت و توسعه هر کشور به رشد و بالندگی نظام آموزشی آن بستگی دارد، لذا آموزش و پرورش باید به اولویت اصلی و دغدغه اول مردم و مسئولان تبدیل شود و نباید نظام آموزشی کشور با مشکلات بودجه‌ای دست به گریبان باشد و هر هزینه‌ای در این مهم قطعا سرمایه‌گذاری مطمئنی به حساب می‌آید. نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه رتبه بندی معلمان برای نخستین بار در نظام آموزشی کشور رخ داده، افزود: لایحه رتبه بندی معلمان برای اولین بار در نظام آموزشی کشور به عنوان یک نظام نامه مستقل مجلس یازدهم و دولت سیزدهم، در راستای تکالیف سند تحول بنیادین درآموزش وپرورش به منظور ارتقاء صلاحیت حرفه ای معلمان و تقویت شان، منزلت و معیشت آنان تدوین و تصویب شد که امیدوار هستیم اجرای شایسته این قانون، گام مهمی برای تحول، پویایی و توانمندسازی تعلیم و تربیت کشور بوده باشد. نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نظام رتبه بندی سختی کار معلمان مدارس استثنایی، معلمان شاغل در دوره ابتدایی مناطق محروم، مرزی و عشایری متناسب با میزان سنوات خدمت آنان، همچنین معلمان نخبه ای که گواهی مربوطه از بنیاد ملی نخبگان کشور دارند،  نیز توجه خاصی شده که برای ارتقاء به رتبه بالاتر از تقلیل سنوات توقف در پایه برخوردار می شوند.  نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان لازم بود محتوا و بندهای آیین نامه مختص با نوع ماموریت و اهداف آموزش وپرورش باشد که متاسفانه توجه کافی به این مطلب نشد و عمدتا تحت تاثیر رویه هیات علمی دانشگاهها قرار گرفته شد و برخی مشکلات اجرایی رتبه بندی ناشی از این موضوع است که لازم  و ضروری است در اسرع وقت بازنگری و اصلاح شود. اسماعیلی با تاکید بر اینکه ضعف‌های ابهامات و آیین نامه آموزش و پرورش باید رفع شود، گفت: آموزش و پرورش باید به ضعف‌ها و ابهامات این آئین نامه و اعتراضات همکاران فرهنگی به دقت رسیدگی و سامانه مربوطه را برای درج نقطه نظرات به صورت سهل الوصول در اختیار آنان قرار دهد و نباید با بی توجهی یا اجرای بد،حلاوت و شیرینی این قانون را به تلخکامی تبدیل کند. نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: پیگیری نارضایتی معلمان در اجرای رتبه بندی تا رسیدن به رتبه بندی در خور شان آنان در کمیسیون آموزش ادامه خواهد داشت که امیدواریم به مرور زمان ، شاهد رفع نقایص و ضعف‌های اجرایی رتبه بندی باشیم. پایان پیام/

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید