از دودکش‌جن تا لاماها در برف/ تصاویری که روح انسان را جلا می‌دهند/ عکس

شاید خیلی وقت‌ها این موضوع را فراموش کنیم اما تردیدی نیست که سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم واقعا زیباست.

از دودکش‌جن تا لاماها در برف/ تصاویری که روح انسان را جلا می‌دهند/ عکس

غزال زیاری: شن‌های سیاه ایسلند، قله‌های مملو از برف شیلی و تپه‌های شنی نارنجی رنگ و سوخته نامیبیا؛ مسابقه عکاسی جهانی سونی در سال ۲۰۲۴ بهانه‌ای بود تا تصاویری بکر و زیبا از مناظر طبیعی، طبیعت وحشی، شگفت‌انگیز و ترسناک کره زمین به دست ما برسد.

عکاسی به نام “لیام مان” برای عکسی که در جزیره اسکای اسکاتلند و با نور پهپاد گرفته، جایزه برتر عکاسی از منظره را مال خود کرد. ثبت این تصویر به زمان‌بندی و هماهنگی دقیقی نیاز داشت. مان در این باره گفته: « شب‌ها کولاک می‌شد و برای ثبت این تصویر، تنها چند دقیقه زمان داشتم تا قبل از درخشیدن ماه آن را بگیرم.»

برنده کلی در دسته‌های مختلف این مسابقه در روز ۱۸ آوریل در لندن اعلام خواهدشد و عکاسانی از سراسر دنیا برای شرکت در این مسابقه، بیش از ۳۹۵ هزار عکس را ارسال کرده‌اند.
عکس ۱: “Spire

مناره‌ای عجیب از چشم‌انداز بی‌نظیر Utah Badlands، که در نور طلایی غروب خورشید به تصویر کشیده شده. مناره‌ای با ارتفاع ۲۵ متر که ظاهری ماورایی دارد و یادآور فیلم جنگ ستارگان است.

عکاس :Marcin Zajac از لهستان
عکس ۲: “طلوع ماه بر فراز Storr

با طلوع ماه در سرتاسر افق، نورها بر فراز منطقه Storr در اسکاتلند به رقص درآمده‌اند. این منطقه صخره‌ای و نمادین، با نورهای قدرتمندی که از یک پهپاد تابیده شد، نورپردازی شده و منظره‌ای یخی جذابی به تصویر کشیده شده است.

عکاس: لیام مان از انگلیس
عکس ۳: “طلوع خورشید در یخچال”

نمایی پانوراما از پارک ملی Vatnajökull در ایسلند.

عکاس: خوان لوپز روئیز از اسپانیا

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید