سازِ ناکوک جانمایی بیمارستان مادروکودک بجنورد؛ از سنگ‌اندازی تا سکوتی سنگین!

ساخت بیمارستان مادروکودک بجنورد که از ابتدای سال موردبحث بوده اما جانمایی این بیمارستان اصلی‌ترین موضوع موردبحث بوده که بعد از ماه‌ها، هنوز به نقطه مقصد نرسیده است.

سازِ ناکوک جانمایی بیمارستان مادروکودک بجنورد؛ از سنگ‌اندازی تا سکوتی سنگین!

به گزارش رستوران گروه مانسون از بجنورد، طرح ساخت بیمارستان مادر و کودک یا همان بیمارستان مختص بانوان از ابتدای سال جاری بر روی زبان‌ها افتاده و ذهن بسیاری را به خود متوجه کرده است. جانمایی این بیمارستان که از ابتدا اصلی‌ترین موضوع موردبحث بوده، باعث شد انواع جلسات کارشناسی و یا غیر کارشناسی برای آن تشکیل شود. بخشی از محل فعلی شهربازی بجنورد، محل کنونی بیمارستان امام رضا (ع)، زمین‌هایی در نزدیکی شهرک گلستان بجنورد و درنهایت زمین‌هایی موسوم به تخته ارکان از اصلی‌ترین محل‌هایی بود که از ابتدا موردبحث بوده برای این بیمارستان بوده است. اما درنهایت اصلی‌ترین موقعیت، محل فعلی بیمارستان امام رضا بود که هم ازلحاظ دسترسی و هم ازنظر طرح‌های توسعه‌ای بهترین مکان برای سایت این بیمارستان قلمداد شد و موردتوافق بسیاری از جامعه نخبگانی استان نیز بوده است. اما برخی از رسانه‌ها با ایجاد نگاه بدبینانه و نقدهای عجیب به این موضوع باعث شدند شورای شهر بجنورد نسبت به این موضوع، موضع مثبتی نداشته باشد و این طرح را مصوب نکند. هرچند در سؤال‌های مختلفی که خبرنگار فارس از اعضای شورای شهر بجنورد در این خصوص داشتند، دلیل قابل‌تأملی برای مخالف با این ماجرا نیز به دست نیامد! جانمایی هنوز به قطعیت نرسیده است! سید محمد پاکمهر، نماینده مردم ۶ شهرستان خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: موضوع جانمایی بیمارستان مادر و کودک بجنورد از جمله موارد مهم حوزه درمانی خراسان شمالی است که تاکنون به قطعیت نرسیده است. وی گفت: این تاخیر برای تمرکز جهت جانمایی مناسب است و همچنین انتخاب مکان احداث بیمارستان به مشورت جامعه نخبگانی و مسئولین سپرده شده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: استانداری، شهرداری، فرمانداری، نمایندگان و تعدادی از مسئولین در این موضوع دخیل هستند. وی ادامه داد: هنوز محلی که مورد وفاق همه قرار گیرد مشخص نشده ولی استانداری نقطه ای در گلستان شهر و دانشگاه علوم پزشکی در زمین های موسوم به تخته ارکان را مشخص کرده است. پاکمهر ادامه داد: در جلسه هیات امنای دانشگاه که با حضور نماینده وزیر برگزار می شود به جمع بندی قطعی خواهیم رسید. گفتنی است پیش‌تر قرار بود این بیمارستان در محل کنونی بیمارستان امام رضا(ع) و در داخل شهر بجنورد جانمایی شود اما با سنگ اندازی برخی رسانه ها و تحت تاثیر قرارگرفتن اعضای شورای شهر این بیمارستان به خارج از شهر منتقل خواهد شد. بسیاری از صاحب نظران بر این باور هستند این بیمارستان که به دلیل نیاز به دسترسی ساده تر لازم است در درون شهر ساخته شود اما با جریان سازی برخی رسانه ها و تصویب شورای شهر ششم بجنورد به خارج از شهر منتقل می شود یکی چند اشتباه بزرگ اعضای شورای شهر خواهد بود و تاثیر بسیاری در تغییر نظر مردم نسبت به اعضای کنونی دارد. برخی نیز بر این باور هستند که جریان رسانه ای که در حال حاضر تلاش می کند تا این بیمارستان در خارج از شهر بجنورد ساخته شود تلاش دارد با این اشتباه اعضای شورای شهر، راه را برای لیست جدیدی از نامزدها در انتخابات پیش رو هموار کند. پایان پیام/آ

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید